新着情報

アークシステムワークス「東京ゲームショウ2025」出展内容をお知らせ!

「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」[Ver.1.34]Patch Notes

The version 1.34 updates address issues that occurred in versions 1.32 and later.
We sincerely apologize for any inconvenience caused.

The Nintendo Switch patch was released on September 4, 2025, at 10:00 AM JST.

■ Overall Changes

Changed Battle Version to 1.34.

We have fixed an issue where the display order of certain custom titles was incorrect.

■ Battle Related Changes

Byakuya

For both the normal and Increased versions of [I’ll Plant It Somewhere Over Here (Just Kidding)] (B+C), the landing recovery can now be canceled into actions like dash on hit.
While version 1.32 introduced adjustments allowing landing recovery cancellation, it only worked for normal and special attacks, not with other actions like dashes. This caused an unintended nerf and execution issues, as dashing attacks were prone to accidentally triggering other normal attacks. This adjustment fixes this problem.

Kaguya

We have fixed an issue where the voice audio timing for ↘+C>B would occasionally become misaligned.

Izumi

Fixed an issue where performing specific inputs after the EX Special version of [Waterfall] (↓↓+C) hits could cause Elfie to display or behave abnormally.
For the A and B versions of [Bubbly Breath] (↓↙←+A or B), we’ve added an effect to Koffy while moving. This addresses the issue where Koffy was difficult to see in dark stages.

「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」[Ver.1.34]アップデート内容について

バージョン1.34のアップデートでは、バージョン1.32以降で発生していた不具合を修正しました。
この度はご不便をおかけしましたことをお詫び申し上げます。

※Switch版のパッチは2025/09/04 10:00に配信いたしました。

■全体的な変更点

バトルバージョンを1.34に変更しました。

カスタマイズの称号において、並び順がおかしいものがあった不具合を修正しました。

■バトル関連の変更点

ビャクヤ

通常版とインクリース版【この辺に仕掛けておこうかな?(なーんてね)】(B+C)のヒット時に、着地硬直をダッシュなどでもキャンセルできるように修正しました。
バージョン1.32で着地硬直をキャンセル可能にする調整を行いましたが、通常技や必殺技ではキャンセルできても、ダッシュなどではキャンセルできない状態になっていました。その結果、ダッシュ攻撃を出そうとした際に他の通常技が暴発しやすくなっていました。意図しない弱体化となり、操作性も低下していたため、修正しました。

カグヤ

↘+C>Bの音声タイミングがずれてしまうことがあった不具合を修正しました。

イズミ

EX必殺技版【ウォーターフォール】(↓↓+C)のヒット時に特定の操作を行うと、エレフィの表示や挙動がおかしくなることがあった不具合を修正しました。
A版とB版の【バブリーブレス】(↓↙←+AorB)において、移動中のコフィにエフェクトを追加しました。これは暗いステージでコフィが見えにくくなっていた問題への対応です。

[GUILTY GEAR -STRIVE- Nintendo Switch Edition] Ver.1.05 アップデート内容について(2025/8/27)

『GUILTY GEAR -STRIVE- Nintendo Switch Edition』において各種不具合修正を行うアップデートパッチVer1.05を8月28日のメンテナンス後に配信いたします。

各種不具合の修正

・一部プレイヤーのセーブデータにおいて、各種モードでのバトル中に字幕が表示されなくなってしまう不具合を修正しました。

 

・一部プレイヤーのセーブデータにおいて、ディスプレイ設定の『明るさ設定』の数値が0に設定されてしまう不具合を修正しました。

 

なお、本不具合の修正に伴い、一部のシステム設定を初期設定にリセットさせていただいております。プレイヤーの皆様にはご迷惑をおかけしますことをお詫び申し上げます。


アップデートの内容や時期につきましては今後も弊社公式X等でお伝えいたします。 今後とも『GUILTY GEAR -STRIVE- Nintendo Switch Edition』をよろしくお願いいたします。


[GUILTY GEAR -STRIVE- Nintendo Switch Edition Ver.1.05]
Patch Notes (2025/8/27)

An update for Guilty Gear -Strive- Nintendo Switch Edition to Ver. 1.05 will be released on August 28th with fixes for the in-game issues listed below.

Bug Fixes

・Fixed an issue in various modes where subtitles would not appear during battles for some players’ save data.

 

・Fixed an issue where the brightness setting in the display settings was set to 0 in some players’ save data.

 

As part of this fix, certain system settings have been reset to their default values. We apologize for any inconvenience this may cause.

 


We will share details on future updates on the official X account. Thank you for your continued support of Guilty Gear -Strive- Nintendo Switch Edition.


[길티기어 -스트라이브- Nintendo Switch Edition Ver.1.05]
업데이트 내용에 대하여(2025/8/27)

『길티기어 -스트라이브- Nintendo Switch Edition』의 오류 수정을 위해 Ver1.05 업데이트 패치를 8월 28일에 실시합니다.

각종 오류 수정

・일부 플레이어의 세이브 데이터 상에서 각종 모드에서의 배틀 중 자막이 표시되지 않는 현상이 수정됩니다.

 

・일부 플레이어의 세이브 데이터 상에서 디스플레이 설정 메뉴에 있는 밝기 설정의 수치가 0으로 되어 있는 현상이 수정됩니다.

 

또한, 해당 수정을 진행하면서 일부 시스템 설정이 초기 설정으로 리셋됩니다.
플레이어 여러분께 불편을 끼치게 되어 대단히 죄송합니다.

 


업데이트 내용 및 시기에 관해서는 앞으로도 당사의 공식 X계정 등을 통해 안내 드리도록 하겠습니다.

앞으로도 「길티기어 -스트라이브- Nintendo Switch Edition」에 많은 관심 부탁드립니다.

「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」[Ver.1.33]アップデート内容について

バージョン1.33のアップデートでは、緊急性の高い不具合修正のみを行いました。
この度はご不便をおかけしてしまい申し訳ありません。
また、これまでのアップデートでは、ゲーム全体の基準点を少し高めに設定する方針で、弱体化は最小限に抑えつつ全体的なキャラクター強化を続けてきました。
イズミの実装が完了した今後のアップデートでは、基準点を少し落とし、弱体化も含めたバランス調整を行う予定です。そうした調整によって、本作ならではの駆け引きをより楽しんでいただけるようにしていきます。

PS4/PS5/Switch版は後日アップデート予定です。

■全体的な変更点

バトルバージョンを1.33に変更しました。
テキストの誤字等を修正しました。

■バトル関連の変更点

オーガ
【見せてやるよ】(↓↓+B+C)をチェインシフトしたのちに特定の操作を行うと動作がおかしくなることがあった不具合を修正しました。