2024年1月25日

「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」にて発生している不具合について(2024/02/22 17:30追記)

お知らせ

*English information can be found at the bottom


『UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes』各プラットフォームにおいて、現在、以下の不具合を確認しております。
確認している不具合は今後のアップデートで順次修正を予定しております。


■【重要】【Steam版のみ】アプリケーションが強制終了する不具合
ネットワークモードにて、以下の状況下でアプリケーションが強制終了する場合がある不具合を確認しております。
・カジュアルマッチやランクマッチにてクイックサーチで対戦相手を待ち受けしている際
・カジュアルマッチやランクマッチにてカスタムサーチで対戦相手を検索している際
・カジュアルマッチやランクマッチにて対戦を終了した後、各マッチ画面に移行する際

不具合修正のアップデートパッチの配信を行いました(2024/2/2 12:00追記)


■【Steam版のみ】入力していないボタンが勝手に入力され続けてしまう不具合
トレーニングモードなどをプレイする際、入力していないボタンが勝手に入力され続けてしまう場合がある不具合を確認しております。
※アプリケーションやPC本体を再起動することで解消される場合がございます。

■【Steam版のみ】各種ネットワークモードにてpingの値が正常に表示されない不具合
カジュアルマッチやランクマッチ、プレイヤーマッチにてマッチング時や対戦中に表示されるpingの値が正常に表示されない場合がある不具合を確認しております。

不具合修正のアップデートパッチの配信を行いました(2024/2/1 17:00追記)


■【Steam版のみ】各種ランキングが正しく表示されない不具合
各種ランキングページが最大で26位までしか表示されない不具合を確認しております。

不具合修正のアップデートパッチの配信を行いました(2024/2/8 12:00追記)


■【Steam版のみ】通信速度設定を「誰でも」以外に設定した際、マッチングしづらくなる不具合
カジュアルマッチやランクマッチ、プレイヤーマッチにて通信速度設定を「誰でも」以外に設定した際、正常にマッチングが行えない不具合を確認しております。

■【Steam版のみ】各種ネットワークモードにてエリア設定が正常に機能していない不具合
カジュアルマッチやランクマッチ、プレイヤーマッチにてエリア設定を「同じエリア」に設定した場合でも、異なるエリアのプレイヤーが検索、マッチングできてしまう不具合を確認しております。

■【Steam版のみ】タイムアタックのランキングを表示した際アプリケーションがフリーズする不具合
タイムアタックのランキング表示に不具合があり、アプリケーションがフリーズしてしまう現象を確認しております。

不具合修正のアップデートパッチの配信を行いました(2024/2/1 17:00追記)

■【PS版のみ】トロフィーを正常に獲得することができない不具合

以下の状況下でトロフィーが正常に獲得することができない不具合を確認しております。
・同時に複数のトロフィーの獲得条件を満たした際、1つのみしかトロフィーを獲得することができない ※PS5版のみ
・ゲームを起動してからアプリケーションを終了するまでに、最大で8個までしかトロフィーを獲得することができない

不具合修正のアップデートパッチの配信を行いました(2024/2/22 17:30追記)

また、こちらに記載されていない不具合については現在調査中となります。
原因が特定され次第、お伝えいたします。
プレイヤーの皆様にはご迷惑をおかけしますことをお詫び申し上げます。

引き続き原因調査と対応を進めて参りますので、ご不便をおかけしますが修正されるまで今しばらくお待ちくださいますようお願いいたします。

そのほかご報告、ご意見は下記のリンクからお送りください。

問い合わせ

今後とも『UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes』をよろしくお願いいたします。



English

As of 22/2/2024 17:30PM(JST), we have confirmed the following issues for UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes on its respective platforms.

We intend on fixing these confirmed issues sequentially in future updates.

■【Major】【Steam only】Application crash
We have confirmed an issue that may cause the application to crash in network mode under the following circumstances:
・When waiting for an opponent in a Casual or Ranked Match when using Quick Search
・When searching for an opponent in a Casual or Ranked Match using Custom Search
・When moving to each match screen after finishing a Casual or Ranked Match

An update patch rectifying this issue has been sent out. (Updated 0 p.m., Feb 2 [JST])



■【Steam only】Button that has not been pressed continues to register being pressed
We have confirmed an issue in which buttons that have not been pressed may continue to register as pressed when playing in modes such as Training Mode.

*The problem may be resolved by restarting the application or the PC itself.



■【Steam only】Ping values are not displayed correctly in various network modes.
We have confirmed an issue in Casual Match, Ranked Match and Player Match where the ping value displayed during matching and during the match may not be displayed correctly.

An update patch rectifying this issue has been sent out. (Updated 5 p.m., Feb 1 [JST])



■【Steam only】Ranking not displayed correctly

We have confirmed an issue that the various Ranking pages only display up to 26th place.

An update patch rectifying this issue has been sent out. (Updated 0 p.m., Feb 8 [JST])



■【Steam only】Difficulty matching when Connection Speed settings is set to anything other than “Anyone”
We have confirmed an issue that prevents normal matchmaking in Casual Match, Ranked Match and Player match when the Connection Speed settings is set to anything other than “Anyone”.



■【Steam only】Settings do not function properly in various network modes.
We have confirmed an issue that players from different areas can be searched for and matched in Casual Match, Ranked Match and Player Match even when the area setting is set to “Same area”



■【Steam only】Application freeze when displaying Time Attack ranking.
We have confirmed an issue with the Time Attack ranking display which causes the applicatin to freeze.

An update patch rectifying this issue has been sent out. (Updated 5 p.m., Feb 1 [JST])



■【PS only】Trophies not be awarded properly.

We have confirmed an issue that prevents trophies from being earned properly in the following circumstances.
・Only one trophy is earned when multiple trophy requirements are met at the same time. *PS5 only・Only a maximum of 8 trophies can be earned from the time the game is launched until the application is closed.
Additionally, we are currently investigating problems that are not listed here.

An update patch rectifying this issue has been sent out. (Updated 5:30 p.m., Feb 22 [JST])


We will report them as soon as the causes are identified.
We apologize for any inconvenience this may cause.

We will continue to investigate and address the cause of the issues and ask for you patience until those issues have been solved.



For customer support please submit a ticket at the folloing link.

customer support


Thank you for supporting UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes.






【2024/01/25 記載】

現在、Steam版「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」にて、ネットワーク対戦中にアプリがクラッシュしてしまう不具合を確認しております。
原因についてただいま調査を行っております。
プレイ中の皆様にご不便をお掛けしますことお詫び申し上げます。

We have confirmed a bug causing the game to crash during online network play.
We are currently determining the source of the bug.
We apologize for the inconvenience and ask for your patience in the meantime.

この記事をシェアする

ニュースを探す

カテゴリ