2024年2月22日

PS4/PS5版「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」[Ver.1.02]アップデート内容について

お知らせ

PS4/PS5版 「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」 について、[Ver.1.02]アップデートを実施いたしました。
Steam版/switch版においてもアップデートの準備を進めております。
ご不便をおかけしますが修正されるまで今しばらくお待ちくださいますようお願いいたします。

アップデート内容につきましては、下記をご確認ください。

*English information can be found at the bottom

■[Ver.1.02]アップデート内容

■ゲーム全体の変更点

・ランクマッチで対戦終了後にプレイヤーマッチへの招待を誤って選択しやすい不具合を修正しました。

・ネットワーク対戦時のVSスクリーンでプレイヤープレートを表示するように変更しました。

・プレイヤーカードに表示する称号の種類を増やしました。

・カスタムカラーの編集でパーツごとにカラー変更のロックをできるようにしました。これによりランダム決定でカラーを変更する際に一部のパーツのみカラー変更を行うことができます。

・その他細かい不具合を修正しました。


■バトル関連の変更点

・↘+A+B+Dや↘+A+C+Dと入力したときに、↘+Bや↘+Cよりも投げの発動が優先されていた不具合を修正しました。

・ステアエンダー(攻撃が当たったときにA+B)が空振りしたときに、チェインシフトを出せてしまうことがあった不具合を修正しました。

・フォースファンクションを特定の入力で発動すると、パッシングリンクで未使用の技が出せなくなることがあった不具合を修正しました。

・ヴェールオフやインフィニットワースイグジストを出そうとしたときに、A+Bの入力で出る他の技が出てしまいやすいことがあった不具合を修正しました。

・ボタンの同時押しで発動するコマンドについて、意図した同時押しの猶予時間を越えても同時押しとして認識されることがあった不具合を修正しました。

・→→ or ←←コマンドのうち、→+A+B or ←+A+Bでも技が成立するものについてコマンドリストでの表記を修正しました。

・ヴェールオフ中にスマートステアでインフィニットワースを使用したとき、ヴェールオフ状態が終了しなかった不具合を修正しました。

・クリーピングエッジで相殺が発生したとき、ガードだけ出来るタイミングでダメージを受けた時にPUNISH表記を行わないように変更しました。

・クリーピングエッジの性能差を見直し、全キャラクターで同等の性能になるように仕様を変更しました。

・ステアエンダー(攻撃が当たったときにA+B)のヒット後に、EX必殺技を連続技に組み込むと最低保証ダメージが低下してしまうことがあった不具合を修正しました。

■各キャラクターの変更点


■カーマイン
インクリース版【ブチ抜け!】のボタンホールドを解除すると、他のインクリース対応技でボタンを長押ししてもインクリース版が出せないことがあった不具合を修正しました。

■オリエ
スマートステアでタナトスを二体以上画面内に呼び出せてしまうことがあった不具合を修正しました。

■メルカヴァ
↘+Cからの【『我、天を躍る』】が先行入力を受け付けていなかった不具合を修正しました。

■ユズリハ
【威気静心之構】をDボタンで移行したときに、【跡切】が意図せず暴発してしまうことがあった不具合を修正しました。

■ナナセ
ステアエンダー(攻撃が当たったときにA+B)の最終段が空振りしたときに意図しないダメージ補正となっていたため、全段ヒットしやすく移動量を調整しました。

■ケイアス
B>Bを入力した際に特定のタイミングでCボタンを押すと、低空で空中版【焼き尽くせ】が発動してしまうことがあった不具合を修正しました。

ステアエンダー(攻撃が当たったときにA+B)を画面端で発動したときに、相手の裏に回り込んでしまうことがあった不具合を修正しました。

地上アサルトから特定の入力で空中版【焼き尽くせ】を発動することで、地上アサルトのキャンセル制限を受けないことがあった不具合を修正しました。

空中版【焼き尽くせ】の着地硬直はステアエンダー(攻撃ヒット時にA+B)を出せないように変更して、ボタン操作でのダッシュをやりやすくしました。

必殺技を特定の状況で入力するとアジ・ダハーカの動作が更新されないことがある不具合を修正しました。

■フォノン
インクリース版ジャンプBが特定の状況で密着の相手に空振りすることがあった不具合を修正しました。

■ミカ
【ミカちゃんトルネード】で硬直の後半にEX必殺技を入力すると、一瞬だけ派生技を経由してからEX必殺技が発動する不具合を修正しました。

■ワーグナー
インクリースジャンプBの飛び道具への相殺が発生しなくなっていた不具合を修正しました。

【バッケンローダー】のB版とEX版がヒットしていないときもチェインシフトが出せてしまっていた不具合を修正しました。

■エンキドゥ
しゃがみCとインクリースしゃがみCに足元属性が付与されていなかった不具合を修正しました。

■ロンドレキア
インクリース版【サーキュラーステップ:サーペンタインテイル】が最終段まで連続ヒットしないことがあった不具合を修正しました。

■ツルギ
【スキットスケアローダ!】で意図しないタイミングで派生技が出せてしまっていた不具合を修正しました。

■クオン
立ちAが相手の前ダッシュに対して密着で空振りすることがあった不具合を修正しました。

【隔絶セシ障壁】のB版とEX版を相手の前ダッシュで潜られてしまうことがあった不具合を修正しました。

■エルトナム
空中投げを意図しない技からもキャンセルで出せてしまっていた不具合を修正しました。

バックステップキャンセルを←+A+Bで入力したときに、ステアエンダー(攻撃が当たったときにA+B)が発動してしまっていたため、←+A+Bコマンドの優先度を高くしました。



今後とも『UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes』をよろしくお願いいたします。

English

Ver. 1.02 update was performed on the PS4/PS5 version.
We are preparing an update for the Steam/Switch version as well.
We will continue to investigate and address the cause of the issues and ask for you patience until those issues have been solved.

■General updates

・Fixed an issue that prevented obtaining trophies normally.

・Fixed the erratic behavior of the “Request player match” prompt after finishing a Ranked Match.

・The player plate will now be displayed on the VS screen in Network Mode.

・Added more titles to customize your player card.

・Added the possibility to lock the color of several parts when customizing character colors, allowing to randomize the colors of specific parts only.

・Fixed other minor issues.

■Battle updates

・Fixed an issue that prioritized the throw over ↘+B or ↘+C when inputting ↘+A+B+D or ↘+A+C+D.

・Fixed an issue that unintendedly caused the character to use Chain Shift after their Steer Ender (A+B after attack hit) missed their target.

・Fixed an issue that prevented unused attacks to be part of a Passing Link, after launching a Force Function using a particular input.

・Fixed an issue that would launch an unintended attack that is normally launched with A+B when trying to launch a Veil Off or an Infinite Worth EX.

・Fixed an issue that caused the engine to erroneously detect a simultaneous button input although the input time lapse is already finished and should have detected a sequential input.

・Updated the command list to show the moves that can still be launched by replacing →→ or ←← with →+A+B or ←+A+B.

・Fixed the issue where the Veil Off state would not finish after launching an Infinite Worth from a Smart Steer, while being in Veil Off.

・Fixed the game so that there is no PUNISH displayed when receiving damage during the time where you could guard the attack, after two Creeping Edges have canceled each other out.

・Standardized the specs of Creeping Edge, equalizing its stats for all characters.

・Fixed an issue that reduced the minimum base damage when comboing into an EX move after a Steer Ender (A+B after attack hit).

■Character updates

■Carmine
Fixed the issue that prevented using any other of Carmine’s increased (IC) moves after launching his increased “Thrust!”.

■Orie
Fixed an issue that caused more than two instances of Thanatos to be invoked on screen during Orie’s Smart Steer.

■Merkava
Fixed an issue that prevented to buffer Merkava’s “I, Ascend to the Sky”, during his ↘+C.

■Yuzuriha
Fixed the erratic behavior of Yuzuriha’s “Togiri” (moving around holding D) after “Iki Seishin no Kamae”.

■Nanase
Corrected the movement of Nanase’s Steer Ender (A+B after attack hit) so that all attacks hit, and avoid undue damage scaling in case the last attacks missed their target.

■Chaos
Fixed an issue that caused a low air version of “Burn Them to a Crisp” to be launched unintentionally when inputting C after B>B, with a specific timing.

Fixed an issue that caused Chaos to go around the opponent while using his Steer Ender (A+B after attack hit) at the edge of the screen.

Fixed an issue that allowed to launch Chaos’ “Burn Them to a Crisp” air version from his ground Assault, allowing his Assault to be canceled into attacks.

Removed the possibility to launch Chaos’ Steer Ender (A+B after attack hit) when recovering from his air “Burn Them to a Crisp” after landing. Also made it easier to use his button dash command.

Fixed an issue that prevented Azhi Dahaka’s movements to refresh after specific special moves, under certain conditions.

■Phonon
Fixed an issue that caused Phonon’s air version of increased B to miss an opponent too close to her.

■Mika
Fixed an issue that caused Mika’s EX moves to be launched from “Mika’s Tornado” follow-up attack, if you input that EX move during the last recovery frames of her “Mika’s Tornado”.

■Wagner
Fixed an issue where Wagner’s air increased B would not be able to cancel out projectiles.
Fixed an issue that launched Chain Shift unintentionally after “Wackenroder” B and “Wackenroder” EX.

■Enkidu
Fixed an issue causing Enkidu’s crouching C and increased crouching C to lack the foot attribute.
■Londrekia
Fixed an issue that prevented all levels from Londrekia’s increased “Circular Step: Serpentine Tail” to hit.

■Tsurugi
Fixed an issue that caused the follow-up attacks of Tsurugi’s “Skid-Scare Loader!” to be launched unintentionally.

■Kuon
Fixed an issue that caused Kuon’s standing A to miss the opponent if the latter ends really close to Kuon after dashing forward.

Fixed an issue that allowed the opponent to go under Kuon’s “Barrier of Isolation” by dashing forward.

■Eltnum
Fixed an issue that allowed to cancel unintended attacks with Eltnum’s air throw.

Set the ←+A+B input to be prioritized as a backdash cancel over the Steer Ender (A+B after attack hit) move.

Thank you for supporting UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes.

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